Vaktijdschrift Vastgoed interviewde Frederik van Till van PUUR* Makelaars over de nieuwe website:
Woningzoekers zijn niet alleen op zoek naar een leuk huis, maar vooral ook naar een buurt die bij hen past. Met dat uitgangspunt in het achterhoofd paste PUUR* Makelaars, gevestigd in de regio Amsterdam-Haarlem, zijn website ingrijpend aan. Met name de uitgebreide zoekmogelijkheden zijn innovatief. ‘Wij laten zien dat we de finesses van elke wijk kennen.’
“Is er een wachtlijst voor de basisschool, welke sportverenigingen zijn er, zijn er leuke eetgelegenheden vlakbij, wat is er aan cultuur en natuur? Dat soort vragen zijn cruciaal voor mensen die een huis zoeken, maar gewoonlijk moet je die informatie bij elkaar sprokkelen via allerlei kanalen. Dat is precies waar de makelaar meerwaarde kan bieden.
Onze vorige website was een jaar of twee oud, maar we merkten dat er nieuwe ontwikkelingen waren waarin we wilden meegaan. De belangrijkste vraag is: wat wil een klant of bezoeker op je website vinden? Om dat grondig te onderzoeken, hebben we een online marketeer ingeschakeld, die bijvoorbeeld uitgebreid heeft onderzocht wanneer welke mensen onze site bezoeken, vanaf welk apparaat en waar ze precies naar zoeken. Daar- naast heb ik veel buitenlandse sites bekeken. De NewYorkse site urbancompass.com is een prachtig voorbeeld van een site met veel buurtinformatie.
Op onze nieuwe site geven we uitgebreide wijkinformatie, onder meer door grote foto’s en interviews met buurtbewoners. Een eerste analyse van de statistieken laat al een positief beeld zien: mensen blijven langer op de site, bekijken meer pagina’s en vragen vaker een bezichtiging aan.
Onze makelaardij beslaat 96 wijken en buurten; we werken er hard aan die allemaal uitgebreid in kaart te brengen. Kopers verkrijgen buurtinformatie overigens niet alleen van onze site, maar vooral ook van onze medewerkers. De afgelopen jaren zijn we specifiek op zoek gegaan naar nieuwe makelaars die bepaalde plaatsen of wijken heel goed kennen, bij voorkeur omdat ze daar wonen. Wij laten zien dat we de finesses van iedere buurt kennen en kunnen op die manier als local hero alle vragen van woningzoekers beantwoorden.”
Frederik van Till (39)
belandde na een opleiding aan de Zeevaartschool, een paar maanden hts (civiele techniek) en een taxateuropleiding bij de gemeente Haarlem., uiteindelijk in het makelaarsvak. Hij werkte bij twee makelaarskantoren voor hij in 2005 met een compagnon PUUR* Makelaars in Haarlem oprichtte. Tien jaar later heeft het bedrijf vijf kantoren en vijfentwintig medewerkers.
Uitgave: magazine Vastgoed
Rubriek: anders dan anderen
Uitgave: april 2015
Tekst: Berber Bijma
Beeld: beeldvormers